Vår klagomålshantering

B2 Impact strävar efter att ge våra kunder en rättvis och professionell service. Om du som kund upplever att du inte blivit korrekt bemött eller är missnöjd med hur vi hanterat ett ärende, har du rätt att framföra ett klagomål.

Vad är ett klagomål?
Ett klagomål definieras som att en kund i ett enskilt ärende framför konkret missnöje med hanteringen av dennes ärende. Allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar anses i detta sammanhang inte som klagomål, liksom ej heller missnöje som måste anses ha ringa betydelse för kunden.

Om du har invändningar gällande ett ärende, exempelvis att du anser att skuldbeloppet eller räntan är felaktig, är det inte ett klagomål. Den typen av invändningar hanteras i första hand av vår kundservice. Kontaktuppgifter dit hittar du här.

Så här gör du för att lämna ett klagomål
Du kan lämna ditt klagomål via någon av följande kanaler:

  • Vårt kontaktformulär här nedanför. på hemsidan.
  • Mina Sidor
  • Telefon: 010-550 78 00
  • Post på adressen: B2 Impact AB Att: Klagomålsansvarig, Mailbox 1801, 411 41 Göteborg

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa vis bör det tydligt framgå vad som har hänt och anledningen till att du är missnöjd eller på vilket sätt du anser att vi har gjort fel. För att vi skall ha möjlighet att identifiera dig behöver du även ange ditt namn samt ett kund- eller personnummer. Undvik att lämna känsliga personuppgifter i ditt meddelande.

Vår interna hantering

  • Alla klagomål registreras och behandlas enligt våra interna rutiner.
  • B2 Impact har en Klagomålsansvarig som granskar ärendet och återkopplar till dig inom skälig tid, normalt inom 14 dagar.
  • Om ärendet kräver längre handläggningstid informerar vi dig om detta.

Uppföljning och förbättring
Vi dokumenterar och följer upp inkomna klagomål för att identifiera återkommande problem och förbättra vår verksamhet. Vår klagomålspolicy och våra interna instruktioner är fastställda av ledningen och tillgängliga för samtliga medarbetare.

B2 Impact kommer att spara dina personuppgifter för att kunna använda dem när vi utreder ärendet och för att kunna göra uppföljning av de åtgärder som eventuellt kommer att vidtas. Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter här.